شناسایی ابعاد مدل ارزیابی کیفیت خدمات دولت الکترونیکی
کد مقاله : 1026-NCAEA
نویسندگان:
فهیمه مرادی *1، علی معینی2
1معاون تحول اداری/وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
2استاد/ دانسکده علوم مهندسی، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران. ایران
چکیده مقاله:
فناوری اطلاعات و ارتباطات به تدریج در سراسر جهان در حال تحول است. دولت ها و ارائه دهندگان خدمات الکترونیک، در ارائه خدمات باید از پیشرفت های فناوری پیروی کنند و انتظارات مشتریان خود در تقاضای خدمات الکترونیک را برآورده سازند. در سطح جهانی نیز، دولت الکترونیک به صورت گسترده تر پذیرفته شده است و جهان به سمت بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی برای فراگیری حداکثری استفاده از خدمات الکترونیک و توسعه دولت الکترونیک پیش می رود. همچنین توسعه خدمات دستگاه های اجرایی در قالب دولت الکترونیکی و افزایش تقاضای جامعه در بهره گیری از این خدمات، تمرکز بر ارتقاء کیفیت ارائه خدمات را در اولویت های برنامه توسعه دولت الکترونیک قرار می دهد. این پژوهش قصد دارد با استفاده از روش فراترکیب و بررسی مطالعات گذشته در این خصوص مدلی را برای سنجش کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی ارائه نماید. بر اساس نتایج این تحقیق ابعاد ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی شامل : امنیت، محتوا، تعامل پذیری، عملکرد سیستم و طراحی است که هر کدام از این ابعاد دارای شاخص هایی هستند که رتبه بندی می شوند.
کلیدواژه ها:
خدمات الکترونیک، دولت الکترونیک، ارزیابی کیفیت، فراتحلیل
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است