1 |
|
Evolutionary (Big) Data Analytics: Concepts and Applications |
1399-08-17
14:00-16:00
|
به صورت مجازی |
45 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
Dr. Amir H. Gandomi |
Evolutionary computation (EC) has been widely used during the last two decades and has remained a highly-researched topic, especially for complex real-world problems. The EC techniques are a subset of artificial intelligence, but they are slightly different from the classical methods in the sense that the intelligence of EC comes from biological systems or nature in general. The efficiency of EC is due to their significant ability to imitate the best features of nature which have evolved by natural selection over millions of years. The central theme of this presentation is about EC techniques and their application to real-world problems. On this basis, the presentation I about an evolutionary approach called genetic prograaming for data mining. Applied evolutionary computing in data mining field will be presented, and then their new advances will be mentioned such as big data mining. Here, some of my studies on big data mining and modeling using EC and genetic programming, in particular, will be presented. As case studies, EC application in real-world problems such as engineering systems, stock risk assessment, and bankruptcy prediction will be introduced. In the second section, the evolutionary optimization algorithms and their key applications in the optimization of complex and nonlinear systems will be discussed. It will also be explained how such algorithms have been adopted to the real-world problems and how their advantages over the classical optimization problems are used in action. Optimization results of large-scale systems and many objective problems will be presented which show the applicability of EC. Some heuristics will be explained which are adaptable with EC and they can significantly improve the optimization results.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
Amir H. Gandomi is a Professor of Data Science at the Faculty of Engineering & Information Technology, University of Technology Sydney. Prior to joining UTS, Prof. Gandomi was an Assistant Professor at the School of Business, Stevens Institute of Technology, USA and a distinguished research fellow in BEACON center, Michigan State University, USA. Prof. Gandomi has published over two hundred journal papers and seven books which collectively have been cited more than 17,000 times (H-index = 60). He has been named as one of the most influential scientific mind and Highly Cited Researcher for three consecutive years, 2017 to 2019. He also ranked 18th in GP bibliography among more than 12,000 researchers. He has served as associate editor, editor and guest editor in several prestigious journals such as AE of SWEVO, IEEE TBD, and IEEE IoTJ. Prof Gandomi is active in delivering keynotes and invited talks. His research interests are global optimisation and (big) data analytics using machine learning and evolutionary computations in particular.
|
2 |
|
فرآیندکاوی و کاربرد آن در سازمانها |
1399-08-17
16:00-18:00
|
به صورت مجازی |
30 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر علی بزرگی |
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
فرآیندکاوی، حوزهی پژوهشی و کاربردی جدیدی بین دادهکاوی و تحلیل و مدلسازی فرآیند است. منظور از فرآیندکاوی، کشف، کنترل، و بهبود فرآیندهای یک سیستم با استفاده از استخراج اطلاعاتی از جداول رویداد موجود در سیستم های اطلاعاتی است. کاربرد تکنیک های فرآیندکاوی به خصوص در زمینه سازمانهایی است که میزان زیادی اطلاعات به دلیل داشتن محصولات پیچیده یا خدمات فراوان، تولید می کنند. هدف از این کارگاه بررسی کاربردهای تکنیکهای فرآیندکاوی در صنعت و سازمانها برای اثبات اهمیت به کارگیری این دانش در صنایع مختلف و همچنین نمایش عملکرد یکی از مهمترین ابزارهای آن است.
مطالب مورد بحث کارگاه شامل موارد زیر است:
- مقدمهای درباره فرآیندکاوی
- مقایسه فرآیندکاوی با سایر حوزه های مرتبط مانند هوش کسب و کار
- شرح چارچوب اولیه فرآیندکاوی و اصطلاحات مربوطه مانند کشف فرایند، بررسی مطابقت و ...
- شرح چارچوب بهبودیافته فرآیندکاوی و تمامی عناصر مربوط به پشتیبانی عملکرد(موارد ده گانه به همراه مثال)
- شرح نرم افزارها و مقایسه آن ها
- ارائهی مثال همراه با داده در نرم افزار ProM 6.8 و شرح تمام مراحل یک پروژه فرآیندکاوی بوسیله آن
رزومه مدرس کارگاه
دکتر علی بزرگی امیری دانشیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران میباشد و ریاست مرکز مطالعات مهندسی فرآیند و مدیریت منابع و نیز ریاست مرکز آموزشهای ضمن خدمت دانشگاه تهران (مرکز آموزش حرفهای عالی مدیران و کارکنان) را بر عهده دارد. بیش از 15 سال فعالیت تخصصی و حرفهای در حوزه مدیریت فرآیندهای سازمانی و طراحی/ بازطراحی سیستمهای صنعتی و خدماتی در سازمانهایی نظیر سازمان ثبت و اسناد املاک کشور، صندوق بازنشستگی، پسانداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، شرکتهای تجارت الکترونیک، پالایشگاه گاز ایلام، دانشگاه تهران، بانک صنعت و معدن و ... و نیز مشاوره در شرکتها و سازمانهای کشور از تجربیات کاری اوست.
|
3 |
|
Harnessing the Power of Big Data, Blockchain, and IoT |
1399-08-17
18:00-20:00
|
به صورت مجازی |
40 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
Dr. Farshad Firouzi and Dr. Amir Rahmani |
This holistic talk is an invaluable reference for addressing various practical challenges in architecting and engineering Data-driven Intelligent IoT and eHealth solutions for industry practitioners, academic and researchers, as well as for engineers involved in product development. The first part provides a comprehensive guide to fundamentals, applications, challenges, technical and economic benefits, and promises of the Internet of Things, Artificial Intelligence, Big Data, and Blockchain using examples of real-world applications. It also addresses all important aspects of designing and engineering cutting-edge IoT solutions using a cross-layer approach from device to fog, and cloud covering standards, protocols, design principles, reference architectures, as well as all the underlying technologies, pillars, and components. In addition, it discusses the effects of Intelligent IoT, which are reflected in new business models and digital transformation. The second part provides an insightful guide to the design and deployment of IoT solutions for smart healthcare as one of the most important applications of IoT. It targets smart healthcare-wearable sensors, body area sensors, advanced pervasive healthcare systems, and big data analytics that are aimed at providing connected health interventions to individuals for healthier lifestyles.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
Farshad Firouzi is an Adj. Assistant Professor at the Electrical and Computer Engineering Department of Duke University. Dr. Firouzi is a top-producing expert and technical leader with 10+ years’ experience in Iran, Belgium, Germany, and the USA offering strong performance in all aspects of AI/ML, Smart Data, Computer Architecture, VLSI, and IoT including R&D, consulting services, strategic planning, and technology solutions, across vertical industries, e.g., Semiconductor, Automotive, Finance, Manufacturing, Logistics, and eHealth. Dr. Firouzi authored 60+ Conference/Journal papers and served as Guest/Associate Editor of several well-known Journals (e.g., IEEE IoT-J, IEEE TVLSI, IEEE TCAD, Elsevier FGCS, and Elsevier MICPRO, Elsevier JNCA, and Elsevier Information Systems) as well as chair of 10+ international conferences/workshops on AI/IoT/eHealth, e.g., in the USA, Portugal, Greece, Czech Republic, Spain, and Germany.
AMIR M. RAHMANI (Senior Member, IEEE) is currently an Assistant Professor of computer science and nursing (joint appointment) at UCI and is also a Life-Time Adjunct Professor (Docent) at the Department of Future Technologies, University of Turku, Turku, Finland. He is the Founder of the Health SciTech Group, the University of California at Irvine (UCI), and the Co-Founder of the Internet of Things for Healthcare Group (IoT4Health), University of Turku (UTU). He has co-authored more than 200 peer-reviewed publications. His research interests include the Internet of Things (IoT), e-health, wearable sensor design, bio-signal processing, health informatics, and big health data analytics. He is especially excited about novel sensing, computation/analytics, communication, and networking paradigms, applied to healthcare/medical and well-being applications. He is the Associate Editor of the ACM Transactions on Computing for Healthcare.
|
4 |
|
نحوه کارکرد چرخه کسب و کار تحلیلی در سازمانهای امروزی |
1399-08-18
14:00-16:00
|
به صورت مجازی |
25 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر علی معینی |
تجربه نشان داده است مدیران در تصمیمگیری دنبال اطلاعات غنی هستند تا موارد غیر قطعی در کسب و کار خود را مدیریت کنند. طیف اطلاعات غنی تا اطلاعات کم اثر از جلسات رودرو، مذاکرات تلفنی، مستندات شخصی مدیر، و نهایتاً خروجی سامانههای اطلاعاتی است. در این کارگاه، شرکتکنندگان با مبانی عملی بکارگیری کسبوکار تحلیل بنیان در بالا بردن غناء خروجی سامانههای اطلاعاتی نزد مدیران آشنا میگردند. چرخه توصیف وضعیت موجود، پیش بینی وضعیت آینده، تجویز راهکار برای بهینه سازی وضعیت آتی در کسب و کار تحلیلی بر اساس دادههای سازمان تضمینکننده افزایش غنای خروجی سامانههای اطلاعاتی نزد مدیران است. با مثالهای از شبیهسازی مونتکارلو و بهینه سازی خطی بکارگیری چرخه فوق ارایه خواهد شد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
آقای دکتر علی معینی حدود 30 سال سابقه کار حرفهای و آکادمیک در حوزه فناوری اطلاعات دارند. ریاست مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران و وزارت علوم به مدت 20 سال و انجام کار آکادمیک در دانشکده علوم مهندسی دپارتمان آلگوریتمها و محاسبات به مدت بیش از 10 سال در کارنامه ایشان است. از ایشان مقالات متعددی در زمینه فناوری اطلاعات منتشر شده است.
|
5 |
|
آشنایی با پیکره دانش مدیریت داده (DMBOK) |
1399-08-18
16:00-18:00
|
به صورت مجازی |
35 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر علی کمندی |
این کارگاه به معرفی اجمالی پیکره دانش مدیریت داده DMBOK می پردازد. DMBOK که توسط انجمن بین المللی مدیریت داده DAMA معرفی شده است، همه جوانب مدیریت داده را پوشش می دهد و شامل تجربیات و راهنماهای ارزشمندی برای اجرای مدیریت داده در سازمان ها است. سازمان های امروزی با حجم زیادی از داده مواجهند که عموما به درستی مدیریت نمی شود، به این معنی که نه تنها از رویه های مستند و مشخص جهت افزایش کیفیت، یکپارچگی و بهره وری از این داده ها استفاده نمی شود، بلکه نمی تواند چندان در راستای ارزش آفرینی نیز مورد استفاده قرار گیرد. مدیریت داده قصد دارد این نقص را جبران نماید.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
- آشنایی با مفاهیم و اصول عمومی مدیریت داده و ساختار DMBOK
- آشنایی با مفاهیم حاکمیت داده (Data Governance)، نحوه تشکیل و سازماندهی گروههای کاری و تعریف پروژهها
- آشنایی با جایگاه معماری داده در معماری سازمانی
- آشنایی با متاداده: مفهوم متاداده و روش نگهداری و مدیریت متاداده در سازمان
- آشنایی با یکپارچهسازی دادهها: آشنایی با رویکردهای مختلف یکپارچهسازی دادهها در سازمان
- آشنایی با دادههای مستر و مرجع: نحوه شناسایی و مدیریت دادههای مستر و مرجع در سازمان
- آشنایی با مخزن داده و دادهکاوی: نقش مخزن داده(Data Warehouse) در یکپارچهسازی و آشنایی با مفاهیم کلی طراحی مخزن داده
- آشنایی با مفاهیم کیفیت داده: نحوه ارزیابی و کنترل کیفی دادهها
- مدلسازی دادهها: آشنایی با شیوههای مختلف مدلسازی و الگوهای جدید نگهداری اطلاعات در قالبهای غیر رابطهای
- ذخیرهسازی و عملیات دادهها: استانداردهای ذخیرهسازی، تهیه نسخه پشتیبان، بقای کسبوکار و ...
- امنیت و محرمانگی دادهها: مفاهیم و روشهای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران و اطلاعات حساس سازمان
- محتوا و اطلاعات غیرساختایفته: فرایندها، تکنیکها و مفاهیم مرتبط با مدیریت محتوا و دادههای غیرساختیافته در سازمان
رزومه مدرس کارگاه
دکتر علی کمندی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است و ریاست مرکز علوم و مدیریت داده دانشگاه تهران را بر عهده دارد. دو دهه فعالیت تخصصی و حرفه ای در حوزه فناوری اطلاعات و تجربه مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان هایی نظیر بیمه پارسیان، گروه صنعتی مینو ومشاوره در شرکت ها و سازمان های بزرگ کشور از تجربیات کاری اوست. ترجمه کتاب پیکره دانش مدیریت داده را در سال 1398 به چاپ رسانده است.
|
6 |
|
Architectural Tradeoffs in Machine Learning Systems |
1399-08-18
18:00-20:00
|
به صورت مجازی |
45 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
Dr. Pooyan Jamshidi |
A wide range of modern machine learning systems (e.g., autonomous systems, big data analytics, robotics, deep neural architectures) are built configurable. These systems offer a rich space for adaptation to different domains and tasks. Developers and users often need to reason about the performance of such systems, making tradeoffs to change specific quality attributes or detecting performance anomalies. For instance, developers of image recognition mobile apps are not only interested in learning which deep neural architectures are accurate enough to classify their images correctly, but also which architectures consume the least power on the mobile devices on which they are deployed. Recent research has focused on models built from performance measurements obtained by instrumenting the system. However, the fundamental problem is that the learning techniques for building a reliable performance model do not scale well, simply because the configuration space is exponentially large that is impossible to exhaustively explore. For example, it will take over 60 years to explore the whole configuration space of a system with 25 binary options.
In this talk, I will start motivating the configuration space explosion problem based on my previous experience with large-scale big data systems in industry. I will then present our transfer learning solution to tackle the scalability challenge: instead of taking the measurements from the real system, we learn the performance model using samples from cheap sources, such as simulators that approximate the performance of the real system, with a fair fidelity and at a low cost. Results show that despite the high cost of measurement on the real system, learning performance models can become surprisingly cheap as long as certain properties are reused across environments. In the second half of the talk, I will present empirical evidence, which lays a foundation for a theory explaining why and when transfer learning works by showing the similarities of performance behavior across environments. I will present observations of environmental changes' impacts (such as changes to hardware, workload, and software versions) for a selected set of configurable systems from different domains to identify the key elements that can be exploited for transfer learning. These observations demonstrate a promising path for building efficient, reliable, and dependable machine learning systems. Finally, I will share my research vision for the next five years and outline my immediate plans to further explore the opportunities of transfer learning.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
Pooyan Jamshidi is an Assistant Professor at the University of South Carolina. He directs the AISys Lab, where he investigates the development of novel algorithmic and theoretically principled methods for machine learning systems. Prior to his current position, he was a research associate at Carnegie Mellon University and Imperial College London, where he primarily worked on transfer learning for performance understanding of highly-configurable systems including robotics and big data systems. Pooyan's general research interests are at the intersection of systems/software and machine learning. For more information, please refer to https://pooyanjamshidi.github.io/.
|
7 |
|
الگوی پیشنهادی استمرار کسب وکارهای کوچک و خرد در شرایط بحران کووید ۱۹: تجربه بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان |
1399-08-19
14:00-16:00
|
به صورت مجازی |
25 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر زهرا رهایی |
طی سالهای اخیر با افزایش تعداد بیکاران توجه به ایجاد کسب وکارهای خرد و کوچک مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از موسسات آموزشی اقدام به برگزاری دوره های گوناگون کارآفرینی وکسب وکار نموده اند.بااین که فضای کسب وکار ایران همواره تحت تاثیر بحران های گوناکون ناشی از شوک های اقتصادی وسیاسی و اجتماعی و حتی بلایای طبیعی ست ولی آموزش شیوه های تاب آوری در شرایط بحران مغفول مانده است . عدم دانش کافی شیوه مواجه با بحران باعث شده تا بسیاری از کسب وکارها به ویژه در مقیاس خرد وکوچک زمان زیادی را صرف فهم بحران و اثراتش بر کسب وکارشان و راهبردهای لازم نمایند و عملا زمان طلایی برای احیای کسب وکارحود را از دست بدهند.درشرایط کنونی بحران فراگیر ویروس کووید ۱۹ جالش های بسیاری را برای کسب وکارهای خردو کوچک در طرف عرضه و تقاضای اقتصاد ایجاد کرده است . در این شرایط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان اقدام به برگزاری سلسله وبینارهای تخصصی با موضوع استمرارکسب و کار و روشهای تاب آوری نمود. در ابتدا هدف بنیادکمک به کسب وکارهایی بود که تحت تظارت بنیاد پاکرفته و تاسیس شده بودند ولی در طول مسیر مخاطبان دیگری نیز اضافه شدند. در این کارگاههابا توجه به ویژگی و ماهیت بحران کووید ۱۹ مخاطبان گام به گام ضمن شناسایی ابعاد این بحران٬ برابعاد میزان آسیب دیدگی خود اشراف پیدا نموده و قادر به تدوین برنامه عملیاتی ویژه این دوران می شوند .در این دوره افراد می آموزند که چگونه با انجام عملیات اولیه مشخص می توانندکسب وکار خود را حفظ نمایند.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
خانم زهرا رهایی دکترای تخصصی اقتصاد حدود۲۵ سال سابقه کار حرفهای در حوزه آموزش و تدریس در دانشگاه در رشته اقتصاد و و 20 سال سابقه مشاوره تخصصی بازار کسب وکار و تجارت ببن الملل را دارند . ایشان در حال حاضر در کنار تدریس، مدیرعامل شرکت ناوک شیمی پخش فعال در زمینه تولید و توزیع نواد شیمیایی وعضو هبات مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان هم هستند.
ایشان مجری دوره های متعدد توسعه کسب و کارهای کوچک، تاب آوری سازمانی، کارآفرینی وخلاقیت، برنامه عملیاتی، تفکر استراتژیک ، تحلیل بازارجهانی، هستند. علاوه براین به عنوان مدیر پروژه بامعاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت میراث فرهنگی وانجمن زنان کارآفرین همکاری دارند.
|
8 |
|
طراحی ساختار سازمانی واحدهای مدیریت فناوری اطلاعات با رویکرد معماری سازمانی |
1399-08-19
16:00-19:00
|
به صورت مجازی |
45 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
مهندس رضا کرمی |
تقریباً همه واحدهای مدیریت فناوری اطلاعات امروزه با حجم فزایندهای از درخواستها و نیازمندیها به سرویسهای فناوری اطلاعات روبهرو هستند که برآورده کردن این درخواستها در زمان مناسب و با کیفیت قابلقبول را به چالشی جدی برای این واحدها تبدیل کرده است. در کنار سایر موانع و مشکلاتی که این واحدها با آن مواجه هستند (دشواری دسترسی به منابع انسانی، کمبود منابع مالی، محدودیتهای فرهنگ سازمانی و ....) بهنظر میرسد ساختار نامناسب این واحدها هم یکی از عوامل محدودکننده آنها برای حل این معظل باشد. در این کارگاه، شرکتکنندگان با مبانی روش طراحی (یا بازطراحی) ساختار سازمانی بر اساس الگوها و روشهای معماری سازمانی آشنا خواهند شد. معماری مرجع IT4IT و چند مدل مرجع دیگر برای شناسایی قابلیتهای مدیریت و راهبری معماری معرفی خواهد شد و نکات مهم برای طراحی نقشه راه توسعه و ارتقاء این قابلیتها تشریح میگردد.
مطالب مورد بحث کارگاه شامل موارد زیر است:
- بیان مساله: مروری بر چالشهای مدیریت فناوری اطلاعات در سازمانها
- مرور ادبیات و رویکردهای طراحی ساختار
- آشنایی با ادبیات برنامهریزی برمبنای قابلیت CBP
- مدلهای مرجع قابلیتهای مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات
- سرویسگرایی در مدیریت فناوری اطلاعات
- سبکهای طراحی ساختار برای مدیریت فناوری اطلاعات
- قابلیتهای کلیدی مدیریت فناوری اطلاعات
- یک نقشه راه پیشنهادی برای توسعه قابلیتهای مدیریت فناوری اطلاعات
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
آقای رضا کرمی در حدود 30 سال سابقه کار حرفهای در حوزه فناوری اطلاعات و 20 سال سابقه کار در زمینه مشاوره فناوری اطلاعات دارند و در حال حاضر مدیرعامل شرکت مهندسی نرمافزاری گلستان هستند. ایشان در پروژههای متعدد معماری سازمانی، تدوین طرح جامع IT ، برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و پروژههای توسعه نرمافزار بهعنوان مدیر پروژه، ناظر یا مشاور مشارکت داشتهاند، که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد: وزارت صنایع و معادن، سازمان انرژی اتمی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت بیمه ایران، شرکت برق منطقهای تهران، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت ایرانترانسفو، شرکت ملی حفاری ایران، شهرداری اصفهان، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بیمه دی و شرکت پتروشیمی جم. آقای کرمی دارای گواهینامه حرفهای چارچوب TOGAF از موسسه The Open Group و عضو انجمن بینالمللی معماران سازمانی AEA میباشد. از ایشان مقالات متعددی در زمینه برنامهریزی فناوری اطلاعات و معماری سازمانی منتشر شده است. همچنین ایشان از سال 1390 تا 1393 (دوره سوم) عضو و نایبرئیس هیاتمدیره سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و عضو شورای مرکزی بودهاند و از سال 1396 تا کنون (دوره پنجم) نیز عضو هیاتمدیره سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانهای کشور هستند.
|
9 |
|
ارزیابی بلوغ قابلیت های سازمانی مبتنی بر مدل یکپارچه CMMI Ver. 2.0 |
1399-08-19
19:00-20:00
|
به صورت مجازی |
35 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر شیدا دیانی - مهندس مجید ایروانیان |
امروزه در سازمانهای بزرگ بهبود مستمر در تمامی حوزههای سازمانی بهعنوان یک اصل جداییناپذیر از سازمان توسط تیم مدیران ارشد موردپذیرش قرار گرفته است اما با توجه به کمبود منابع و لزوم مدیریت آن اولویتبندی اجرای بهبودها ا ز اهمیت بسزایی برخوردار است این مسئله در کنار پارامترهایی همچون بررسی امکان اجرای همزمان پروژههای بهبود گامهای حرکت به سمت اجرای یک پروژه بهبود بررسی امکان اجرای بهبود در تمامی حوزههای سازمانی و تجربیاتی را در اجرا به دنبال داشت که ماحصل آنها پیدایش مدلهای بلوغ سازمان بود با بهکارگیری مدلهای بلوغ سازمان میتواند بهبود را به شکل مرحلهای و پلهای و در بستر یک نقشه راه بهبود بهپیش ببرد. مدل توسعه (CMMI) ابزاری است که به سازمانها در بهبود توانایی خود در توسعه و حفظ کیفیت محصولات و خدمات یاری میرساند.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
سرکار خانم دکتر شیدا دیانی دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر و مدیر فناوری اطلاعات سازمان ملی بهره وری ایران با انتشار چندین مقاله در نشریات و مجلات علمی و آکادمیک معتبر بینالمللی در حوزه های مرتبط با معماری سازمانی، بهره وری سازمانی و ارزیابی میزان بلوغ قابلیت های سازمانی. دارای مدارک بین المللی BABOK، ITIL، ISMS، PSM و ... با بیش از یک دهه تجربیات ارزشمند در ساختارهای سازمان های دولتی و طراحی سیستم های مدیریت منابع سازمانی.
جناب آقای مهندس مجید ایروانیان با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ، مدیر فنی پروژه های معماری سازمانی با بیش از یک دهه تجربه کار علمی و عملی در صنایع مختلف از جمله نظامی، نفت و گاز و پتروشیمی، و سلامت. مفتخر به دریافت مدارک بین المللی TOGAF،ITIL ، COBIT، PMBOK، PMI و PMBOK که در طول اجرا پروژه های ملی و کشوری در طول دهه اخیر محقق گردیده اند.
|
10 |
|
کسب و کار یا استارتاپ، معماری تعامل |
1399-08-20
14:00-16:00
|
به صورت مجازی |
35 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
700,000 ریال |
|
دکتر کتایون سپهری |
امروزه بسیاری از سازمانها با حجم فزایندهای از درخواستها و نیازهای مشتری مواجه هستند که برآورده کردن آن برای مجموعه زمانبر و هزینهبر است و گاه بزرگی شرکت، چالاکی لازم جهت توسعه در فضای رقابت را از آن میگیرد.
در حالی گاهی میتوان بدون درگیری جدی برای تامین منابع مختلف ( انسانی، مالی، فضا و ....) با تعریف و یا مشارکت با یک کسب و کار استارتاپی، بسیاری از این مشکلات را حل کرده و به رشد نمایی رسید. با این مدل زنجیرهی ارزشی شکل خواهد گرفت که در آن فکر نوآورانه و خلاقانهی تیمی جوان و چالاک در کنار تجربه و ارتباطات یک مجموعهی دارای سابقه کسب و کارهای پایدار و ارزشمند خلق خواهد کرد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
دکتر کتایون سپهری با حدود 30 سال سابقه کار حرفهای با شروع از حوزه فناوری اطلاعات و حدود 20 سال سابقه در زمینه مشاوره مدیریت و کارآفرینی، با ورود مفاهیم استارتاپی به کشور، در این حوزه دانش خود را ارتقا داده و در حال حاضر مدیرعامل شتابدهندهی منش است. وی با سابقهی طراحی برنامهی استراتژیک سازمانهای بزرگ و کوچکی از قبیل بانک صادرات، سیمان سپاهان، حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکتهای متعدد قطعهسازی خودرو، شرکتهای متعدد کاشی و سرامیک، کانون عالی کارفرمایان و ... در حال حاضر به عنوان مشاور و منتور در کنار بسیاری از استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان است و به جذب سرمایهگذار برای تیمها و ایجاد تعامل بین کسب و کارهای بزرگ و استارتاپها کمک میکند.
کتایون سپهری عضو انجمن زنان کارآفرین، انجمن توسعهی کارآفرینی روستایی، تشکیلات مدیران شتابدهندهها، بنیاد توسعهی کارآفرینی زنان و جوانان و دارای مقالات و کتابهای متعددی است.
|
11 |
|
معماری سازمانی با رویکرد سرویس گرا برای بانک ها و مؤسسات مالی |
1399-08-20
16:00-18:00
|
به صورت مجازی |
45 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر بابک درویش روحانی-مهندس صالح راد |
در راستای توسعه معماری سازمانی در سازمان ها با کسب و کارهای گوناگون چارچوب های خاصی معرفی شده اند. در این خصوص چارچوب BIAN با محور قراردادن سرویس گرایی اقدام به ارایه قابلیت های کسب و کار بانک ها و موسسات مالی کرده است. در این کارگاه ضمن بیان مقدمات و نقش معماری سازمانی در بانک ها و موسسات مالی به معرفی چارچوب BIAN پرداخته می شود.
نقش و جایگاه معماری سازمانی در بانک ها و موسسات مالی، آشنایی با چارچوب BIAN، توسعه کسب و کار با استفاده از چارچوب BIAN از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه هستند.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
آقای بابک درویش روحانی استادیار دانشگاه پیام نور، دارای مدرک کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار می باشد. او از سال 1389 به عنوان هیات علمی تمام وقت در دانشگاه پیام نور حضور دارد. حوزه تحقیق مورد علاقه او عبارت از مهندسی نرم افزار، یادگیری ماشین و معماری سازمانی می باشد. ایشان تا کنون بیش از 20 مقاله در مجلات و کنفرانس های معتبر بین المللی چاپ کرده اند. ایشان در حال حاضر در حوزه صنعت بانکداری به عنوان عضو هیأت مدیره و معاون توسعه شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، بانک مسکن فعالیت میکنند.
آقای صالح راد، کارشناس ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، معماری سازمانی از دانشگاه شهید بهشتی تهران هستند. حوزه تحقیق مورد علاقه او عبارت از هوش تجاری و هوش رقابتی، کلان داده، مدلهای بلوغ قابلیت و معماری سازمانی می باشد. ایشان در حال حاضر در حوزه صنعت بانکداری به عنوان مدیر معماری کسب و کار و تحلیل سامانه در پروژه سامانه بانکداری متمرکز بانک مسکن فعالیت میکنند.
|
12 |
|
ارزیابی کیفیت معماری سازمان از طریق یک مدل ارزیابی جدید |
1399-08-20
18:00-20:00
|
به صورت مجازی |
35 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
دکتر مینا رنجبرفرد-مهندس سیده ریحانه میرسالاری |
در این کارگاه یک روش جدید و کاربردی برای ارزیابی کیفیت معماری سازمان ارائه میگردد. سازمانها بعد از اینکه یک چرخه از معماری سازمانی را پیادهسازی کردند نیازمند بررسی کیفیت معماری پیادهسازی شده هستند. باید دقت داشت که اجرای یک معماری نامناسب، نه تنها به تأمین اهداف سازمانی کمک نمیکند بلکه خود موجب خلل در فرآیندهای کسبوکار شده و هزینه زیادی را به سازمان تحمیل میکند. با بکارگیری فعالانه ارزیابی، سازمانها میتوانند نقاط قوت برنامه معماری سازمانی خود را تقویت نموده و نیز حوزههای نیازمند بهبود را، شناسایی و برنامههای خود را مطابق با آنها تنظیم کنند. در این زمینه مدلها و روشهای ارزیابی متعددی ارائه شده است ولی کامل نیستند. مدلهای بلوغ معماری سازمانی نیز به منظور اندازهگیری و ارزیابی مراحل پیادهسازی معماری سازمانی هستند و نه ارزیابی کیفیت معماریپیاده سازی شده. روش ارزیابی ارائه شده در این کارگاه یک روش تأیید شده است که در یک مجله معتبر هم به چاپ رسیده است. این روش به تمام لایههای معماری سازمانی توجه میکند و نسبت به مدلها و روشهای قبلی ارزیابی معماری سازمانی کاملتر است.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
سرکار خانم دکتر مینا رنجبرفرد، فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس در رشته مهندسی صنایع و در حال حاضر عضو هیأت علمی گروه مدیریت دانشگاه الزهرا هستند. ایشان در پروژه های متعدد معماری سازمانی و برنامه استراتژیک فناوری اطلاعات و پروژههای حوزه فناوری اطلاعات متعددی مشارکت داشتهاند، از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد: سازمان ملی بهرهوری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بیمه دی، شرکت همراه اول، شهرداری اصفهان، بیمه آسیا، بیمه ایران. خانم دکتر رنجبرفرد دارای سوابق تدریس در حوزه مدیریت فناوری اطلاعات از جمله سیستمهای اطلاعات استراتژیک و معماری کلان سازمانی، مدیریت دانش هستند. از ایشان کتب و مقالات متعددی در زمینه معماری سازمانی، فناوری اطلاعات و مدیریت دانش به انتشار رسیده است.
سرکار خانم مهندس سیده ریحانه میرسالاری کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستمهای اطلاعاتی از دانشگاه الزهرا هستند و دارای سوابق اجرایی در پروژههای معماری سازمانی هستند. از ایشان مقالات متعددی در زمینه معماری سازمانی و حاکمیت فناوری اطلاعات منتشر شده است و درحال حاضر در پروژه استقرار معماری سازمان ملی بهرهوری ایران، قعالیت دارند.
|
13 |
|
ارتباط BPMS و سایر ابزارهای زیرساختی با معماری سازمانی |
1399-08-21
18:00-20:00
|
به صورت مجازی |
45 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
مهندس سید جعفر سیدی |
این کارگاه با معرفی مختصر ابزار متعارف BPMS و استانداردهای مدلسازی کسب و کار مورد استفاده، (همچون BPMN، DMN و (CMMN سعی دارد نشان دهد که وجود و مفروض دانست این زیرساختها چه جایگاهی و در تاثیری در معماری سازمانی دارد. بر اساس این رویکرد و دیدگاه، فرآیند و متدولوژی انجام کار، میتواند تغییرات عمده داشته باشد. نتایج معماری سازمانی کاربردی شده و دارای سنجه و معیار مفید و قابل استفاده بودن خواهند شد و نهایتا چابکی و هدفمندی خاصی حاصل خواهد شد.
در ادامه، به طور مشابه، تاثیر و جایگاه ابزارهای زیرساختی همانند ESB و API Management نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
آقای سید جعفر سیدی حدود 28 سال سابقه کار حرفهای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند. در حال حاضر مدیر عامل شرکت تحقیق و توسعه ارتباط هستند. یکی از حوزههای فعالیت شرکت تحقیق و توسعه ارتباط راهکارهای سازمانی و به طور خاص، BPMS است که طی سالیان، به مشتریان مختلف ارائه شده است.
|
14 |
|
مخزن معماری سازمانی در عمل: آشنایی با نرمافزار Sparx EA |
1399-08-22
16:00-20:00
|
به صورت مجازی |
60 |
| 1,000,000 ریال |
اعضای آزمایشگاه های معماری سازمانی مستقر در دانشگاه ها |
500,000 ریال |
ثبت نام سازمانی-تعداد بالا با هماهنگی دبیرخانه |
700,000 ریال |
اعضای کمیته علمی همایش |
0 ریال |
|
مهندس علی رضایی-مهندس حمیدرضا اقیری |
یکی از ارکان مهم مدیریت و راهبری معماری سازمانی، مخزن اطلاعات معماری سازمان است. مطالعات اخیر مؤسسه Lean در زمینه نگهداشت اطلاعات و مدلهای معماری سازمانی حاکی از همبستگی بالایی میان کیفیت نگهداری این اطلاعات در ابزارهای تخصصی معماری سازمانی و موفقیت قابلیت مدیریت و راهبری معماری سازمانی در تحقق اهداف خود میباشد. در این کارگاه، پس از بررسی دقیق نقش ابزارهای مدیریت و راهبری معماری سازمانی در چرخههای معماری، نحوه استفاده و بهکارگیری عملیاتی از ابزار Sparx EA در زمینه مدلسازی، تحلیل و نگهداشت اطلاعات معماری سازمانی آموزش داده خواهد شد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
رزومه مدرس کارگاه
آقای علی رضایی در حدود 8 سال در حوزه فناوری اطلاعات سابقه کار حرفهای دارد. در حال حاضر به عنوان مدیر خدمات مشاوره معماری سازمانی در شرکت مهندسی نرمافزاری گلستان مشغول به کار میباشد. ایشان در پروژههای متعدد تحلیل و توسعه نرمافزار، مدیریت فرآیندهای کسبوکار و معماری سازمانی مشارکت داشتهاند، که از آن جمله میتوان به شرکت بیمه دی، بانک مرکزی، بانک سامان، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت برق منطقهای زنجان، شرکت مبیننت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. آقای رضایی دانشآموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش معماری سازمانی از دانشگاه شهید بهشتی میباشد.
آقای حمیدرضا اقیری در حدود 10 سال سابقه کار حرفهای در حوزه فناوری اطلاعات و 9 سال سابقه کار در زمینه معماری سازمانی در سطوح کارشناسی، مدیریت فنی و مدیریت اجرایی و در حال حاضر به عنوان مدیر پروژه ایجاد قابلیت مدیریت معماری سازمانی و مدیریت فرآیندهای بانک مرکزی در شرکت خدمات انفورماتیک مشغول به کار میباشد. ایشان در پروژههای متعدد معماری سازمانی، تدوین طرح جامع IT و برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات بهعنوان کارشناس، مدیر فنی، مدیر پروژه، ناظر یا مشاور مشارکت داشتهاند، که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد: شرکتهای بیمه بیمه ایران و دی، شرکت برق منطقهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، دانشگاه شهید بهشتی، بانک قوامین، شرکت سداد، شهرداریهای اصفهان و تهران، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت پتروشیمی جم. آقای اقیری دارای گواهینامه چارچوب TOGAF و DMBoK از موسسه NIS-Cert میباشد.
|
15 |
|
لیست انتظار کارگاه طراحی ساختار سازمانی واحدهای مدیریت فناوری اطلاعات با رویکرد معماری سازمانی |
1399-08-19
16:00-19:00
|
|
|
|
مهندس کرمی |
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
با توجه به تکمیل ظرفیت کارگاه طراحی ساختار سازمانی واحدهای مدیریت فناوری اطلاعات با رویکرد معماری سازمانی، افرادی که تمایل دارند در این کارگاه ثبت نام نمایند لطفا در لیست انتظار ثبت نام نمایند. در صورت انصراف یا افزایش ظرفیت در اولویت ثبت نام قرار خواهند گرفت.
در صورت تکرار کارگاه مذکور، زمان برگزاری متعاقبا اعلام می شود.
|
|